گروه روانپزشکی
در این صفحه میخوانید:
- رسالت، چشم انداز، اهداف آموزشی پژوهشی گروه روانپزشکی (کلیک فرمایید)
- تصریح قابلیت ها و صلاحیت های مورد انتظار دانش آموختگان (کلیک فرمایید)
- راهنمای قوانین آموزشی (کلیک فرمایید)
- نظام مدون پایش و بازنگری فعالیتهای آموزشی (کلیک فرمایید)
- فرایند انتخاب مدیر گروه (کلیک فرمایید)
- لینک رضایت سنجی اعضاء هیئت علمی و پیگیری مسائل رفاهی (کلیک فرمایید)
- برنامه درمانگاه آموزشی روانپزشکی (کلیک فرمایید)
- بلوپرینت بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
- فرایند آموزشی کارآموزی پزشکی (کلیک فرمایید)
- اعلام نیاز به هیئت علمی (کلیک فرمایید)
- صورتجلسه گروه سال 1404 (کلیک فرمایید)
- دستورالعمل نگارش پایان نامه (کلیک فرمایید)
- همکاری در اجرای پایان نامه (کلیک فرمایید)
- برنامه کارآموزی بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
- برنامه کارورزی بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
- فرم حضوروغیاب دانشجویان در برنامه های آموزشی (کلیک فرمایید)
- راهنمای جامع روشهای فعال تدریس در آموزش روانپزشکی بالینی (کلیک فرمایید)
- کتابچه توجیهی بدو ورود دانشجویان (کلیک فرمایید)
- چک لیست پذیرش کتابچه توجیهی (کلیک فرمایید)
- ورود به سامانه تکمیل لاگ بوک (کلیک فرمایید)
- روشهای نوین سنجش و ارزیابی فراگیر (کلیک فرمایید)
معرفی بخش
بخش روانپزشکی، سال 1375 از بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به بیمارستان مرادی منتقل و بصورت یک بخش مستقل با 12 تخت شروع به کار نمود. در سال 1387، با کمک خیر بزرگوار، مرحوم محمدمهدی کارآموز، بخش جدید با مساحت 460 متر مربع احداث گردید و هم اکنون با 14 تخت فعال به عنوان روانپزشکی زنان ارائه خدمت مینماید.
خدمات قابل ارائه: بستری و درمان، کاردرمانی، الکتروشوک درمانی، مشاوره روانشناسی
رسالت، چشم انداز، اهداف آموزشی پژوهشی گروه روانپزشکی
گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قصد آن را دارد تا با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی مرتبط به دانشجویان علوم پزشکی و تربیت پزشکان عالم و توانمند در عرصههای مربوطه و نیز با ارتقاء استانداردهای آموزشی و پژوهشی خود به سطح ایده آلی از آموزش و پژوهش با رویکرد طب پزشکی برسد...
متخصصین و اعضاء هیئت علمی گروه روانپزشکی
دکتر فاطمه اناری دخت: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
سمت: مدیر گروه، رئیس بخش روانپزشکی، مسئول دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی بیمارستان (EDO)
اطلاعات تماس: 03434260080
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
شرح وظایف مدیر گروه
- ابلاغ برنامههای اجرایی و تکالیف عمومی اعضاء هیئت علمی
- تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی
- تجدیدنظر مستمر در برنامهها
- تشکیل و اداره جلسات شورای گروه
- ابلاغ بخشنامهها و آییننامهها
- پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده
- انجام کلیه مکاتبات رسمی گروه
- ارزیابی کار ماهانه کارشناسان و اعضاء هیئت علمی گروه آموزشی
ابلاغ مدیر گروه
دکتر پروین آقامحمدحسنی: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
اطلاعات تماس: 34260080-034، dr.hasani@rums.ac.ir
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به مقالات کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر محمدرضا میرزابیگی: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کلیک فرمایید.
دکتر مریم ترابی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: ضریب K
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان مامایی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر علی بمانی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: استخدام رسمی، حق التدریس
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر محمد ناظر: دکترای روانشناسی عمومی
رتبه علمی: استادیار
سمت: معاون آموزشی پژوهشی بیمارستان
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانپزشکی کارورزی روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانپزشکی کارآموزی روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانشناسی کلیک فرمایید.
ابلاغ معاون آموزشی پژوهشی
دکتر سیده شاهیده شفیعی: بورد تخصصی روانپزشکی
نحوه همکاری: استخدام رسمی
برای مشاهده CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر فاطمه حسینی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: ضریب K
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان مامایی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر لیلا پورحسینعلی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: استخدام رسمی
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.

روز تدریس |
استاد |
ساعت |
مبحث |
شنبه (2 جلسه) |
دکتر لیلی پورحسینعلی |
10-8 |
اختلالات شخصیت داروهای ضد افسردگی |
شنبه (2 جلسه) |
دکتر محمد ناظر |
10-8 |
موارد مخدر و روانگردان ارتباط |
یکشنبه |
دکتر فاطمه حسینی |
10-8 |
شرح حال و علامت شناسی روانی |
یکشنبه |
معرفی بیمار، روتیشن اساتید |
||
دوشنبه |
دکتر فاطمه اناری دخت |
10-8 |
اختلالات خلقی (2 جلسه) داروهای تثبیت کننده خلق (1) |
دوشنبه (1 جلسه) |
دکتر پروین آقا محمد حسنی |
10-8 |
اورژانسهای روانپزشکی |
سه شنبه (4 جلسه) |
دکتر سیده شاهیده شفیعی |
10-8 |
اختلالات سایکوسوماتیک داروهای بنزودیازپینی |
چهارشنبه (4 جلسه) |
دکتر بمانی |
10-8 |
اسکیزوفرنی سایر اختلالات سایکوتیک داروهای انتی سایکوتیک |
چهارشنبه (4 جلسه) |
دکتر مریم ترابی |
10-8 |
اختلالات اضطرابی اختلالات وسواسی دلیریوم روانپزشکی کودک |
در پایان هر دوره، آخرین روز بخش، امتحان کارآموزان بصورت کتبی برگزار میگردد. اخذ یک شرح حال 1 نمره و حضور منظم در بخش نیز 1نمره دارد که در صورت عدم کسب این نمرات، از نمره نهایی کسر خواهد شد. غیبت بیش از یک جلسه منجر به حذف بخش خواهد شد.
آزمون ها
- آزمون پایانی درس مقدمات روانپزشکی و بیماریهای روانپزشکی بصورت حضوری یا آنلاین و تستی برگزار میگردد.
- آزمون پایان دوره کارآموزی ترکیبی میباشد: آزمون حضوری یا آنلاین بصورت تستی و تشریحی + شرکت فعال در جلسات راند و معرفی بیمار.
- آزمون پایان دوره کارورزی ترکیبی میباشد: آزمون شفاهی پایان بخش + مهارت ارتباطی، اخلاق حرفهای و توجه به بیمار، پوشش حرفهای، اخذ شرح حال و علامت شناسی، آشنایی با اختلالات و تشخیص گذاری، آشنایی با داروهای روانپزشکی، تجویز، اندیکاسیون و عوارض آنها حضور منظم در بخش، فعالیت در بخش، آموزش به بیمار، سایر مهارتهای بالینی، قضاوت بالینی. ((امتحان پایان دوره کارورزان بصورت شفاهی و کتبی (Minicex-Dops) خواهد بود))
برنامه درمانگاه آموزشی روانپزشکی
روزهای هفته |
روانپزشکی |
شنبه |
دکتر لیلا پورحسینعلی |
یکشنبه |
دکتر فاطمه حسینی |
دوشنبه |
دکتر فاطمه اناری دخت |
سه شنبه |
دکتر شاهیده شفیعی |
چهارشنبه |
دکتر مریم ترابی |
عناوین درسی مقدمات روانپزشکی
ردیف |
موضوع |
استاد |
1 |
کلیات روانپزشکی |
خانم دکتر اناری دخت |
2 |
سمیولوژی |
" |
3 |
اختلالات اضطرابی |
" |
4 |
افسردگی |
" |
5 |
سوماتوفرم |
" |
6 |
شرح حال روانپزشکی |
" |
برنامه درسی بیماریهای روانپزشکی
بلوپرینت بخش روانپزشکی
برای دانلود بلوپرینت بخش روانپزشکی کلیک فرمایید
فرایند آموزشی کارآموزان پزشکی
عنوان فرایند: فرایند ارتقا و افزایش توانمندی کارآموزی دانشجویان پزشکی
مجری: گروه روانپزشکی
دانشجویان: مقطع کارآموزی پزشکی
ضرورت انجام فرایند: توانمندسازی برنامه کارآموزی دانشجویان پزشکی در جهت افزایش مهارتهای علمی و عملی، ایجاد تفکر خالق و توانایی حل مسئله بر اساس استانداردها و دانش پزشکی
اهداف: فعالیت دانشجویان پزشکی بر اساس اهداف ذیل تعیین میگردد:
الف) فعالیت تشخیصی-درمانی شامل:
- جمعآوری اطلاعات کافی و لازم با توجه به ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی
- مشخص کردن مشکلات عینی و ذهنی مددجو
- ارائه تشخیص پزشکی بر اساس DSM-5
- تعیین هدف و برنامهریزی
- بیان برنامه درمان بهصورت همهجانبه
ب) فعالیت آموزش به بیمار: طرح و اجرای یک برنامه آموزشی بر اساس فرایند آموزش به بیمار که شامل:
- تعیین نیازهای آموزشی بیمار در زمینه دارو، تغذیه، حرکت و....
- تعیین نیازهای آموزشی و تهیه پمفلت و فیلم آموزشی
- ارزشیابی برنامه آموزشی با توجه به اهداف تعیینشده
ج- فعالیت پژوهشی و آموزشی: انجام مطالعه مستمر بر اساس سرفصلهای دروس کارآموزی شامل:
- جستجو در سایتهای علمی معرفیشده توسط استاد
- اخذ یک شرححال کامل روانپزشکی از یک بیمار
روش اجرا:
افراد شرکتکننده در فرایند آموزشی کارآموزی:
1-مدیر گروه:
- تدوین برنامه کارآموزی
- تعیین اساتید بالینی کارآموزی
2-اساتید بالینی (اعضا هیئت علمی گروه روانپزشکی)
- تدوین طرح درس کارآموزی
- تقسیمکار برنامههای آموزشی دانشجویان بر اساس تجربه و تخصص
- برگزاری یک جلسه توجیهی با دانشجویان جهت ارائه طرح درس و تعیین خطمشیهای قانونی و آموزشی در زمینه کارآموزی
- نظارت بر کار بالینی و مشارکت در امر یادگیری دانشجویان بر اساس اهداف طرح درس
- بررسی تکالیف و وظایف محول شده در پایان کارآموزی در هر بخش
- ارزشیابی گروهی پایانترم دانشجویان بر اساس اهداف تعیینشده
3- سرپرستاران و پرسنل پرستاری شاغل در بخش ....
- نظارت بر ورود و خروج دانشجویان در بخش
- اعلام هرگونه تخطی از مقررات آموزشی دانشجویان به اساتید بالینی
- تعیین برنامه فعالیتهای لازم برای دانشجویان
- مشارکت در ارزشیابی پایانترم دانشجویان با اساتید بالینی
نتیجه و ارزشیابی:
- دستیابی به اهداف تعیینشده
- استقلال کاری دانشجویان پزشکی
- ایجاد انگیزه برای دانشجویان پزشکی
- رضایت دانشجویان از نحوه عملکرد برنامه و پیشرفت علمی و عملی
- هماهنگی بیشتر درون بخش بین پرسنل پرستاری، دانشجویان و اساتید
- ارتقاء سطح رضایتمندی بیماران و همراهان
- کاهش خطاهای پزشکی
برای دانلود فرآیند آموزشی کلیک فرمایید
فرمها، آیین نامه ها، راهنماها
فرمهای ویژه فولتایمی
جدول فعالیتهای پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
پروتکل تشخیص و درمان پارکینسون
گروه روانپزشکی
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: