منشور اخلاقی سازمان


  1. کارکنان این بیمارستان، خود را متعهد به خدمت صادقانه به مردم دانسته و ایمان دارند که رضای خالق وابسته به رضای مخلوق است.
  2. به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
  3.  نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود.
  4. راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد. و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
  5.  فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
  6. ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی, جنسی, خویشاوندی, مذهبی و ...) صورت گیرد.
  7.  به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
  8.  اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب, به همکاران ارائه گردد.
  9. انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
  10.  از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه, سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
  11.  در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف با وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
  12.  فعالیت ها زمانگذاری شود و براساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
  13.  فعالیت ها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سلیقه کارکنان یا مدیران
  14.  از شایعه سازی, تهمت, غیبت, خیرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.
  15. راز دار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
  16.  از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
  17.  از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
  18.  تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم استقرار یابند, به نحوی که در زمالن مورد نظر به راحتی دردسترس باشند.
  19. حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
  20. از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
  21. سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
  22.  از اختیارات و قدرت سازمان استفاده صحیح صورت گیرد.
  23. اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.
  24. نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولین داشته باشد.
  25.  قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود.
  26.  از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند, خودداری شود.

منشور اخلاقی سازمان