رسالت، چشم انداز، سیاستهای کلان مرکز


 

رسالت (mission):

  1. ارائه خدمات درمانی و تشخیصی ایمن و کارآمد به مراجعین
  2. ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی (تئوری و عملی)
  3. ارائه خدمات پژوهشی جهت انجام تحقیقات و پژوهشهای مرتبط با حوزه علوم پزشکی و سلامت با اولویت بر کاهش مشکلات بومی و محلی

 

بیانیه ماموریت:

مرکز آموزشی درمانی مرادی به عنوان تنها مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در زمینه، گوش، حلق، بینی، چشم، اورولوژی، اعصاب و سنگ شکن شهرستان در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم شهرستان و سایر مراجعین و همچنین آموزش دانشجویان و تحقیقات مرتباط با حوزه علوم پزشکی و سلامت فعالیت می کند. در این مرکز کادری مجرب در زمینه درمانی-تشخیصی، آموزش و خدمات پشتیبانی با تکیه بر ارزشهای اسلامی، برای ارائه بهترین خدمات به مراجعین تلاش میکنند و مهمترین هدف این مرکز فراهم سازی حداکثر رفاه جسمی، روحی و روانی ممکن برای بیماران ( درمانهای ایمن، اثربخش ....) است .

بیانیه چشم انداز (vision):

با استعانت از درگاه خداوند متعال و با تکیه برهمکاران شایسته و توانمند مرکز آموزشی درمانی مرادی بر آن است تا 5 سال آینده  همگام با برنامه های توسعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی رفسنجان در زمینه ارائه خدمات خود در زمینه تخصصهای مربوطه به مردم شهرستان و سایر مراجعین از تمامی مراکز مشابه در سطح استان پیشی جوید.


 

سیاستهای کلان مرکز: (سیاستهای اصلی سلامت محور)

   

 

سیاست‌های اصلی بیمارستان مرادی  بر مبنای  سیاست‌های استراتژیک و در راستای تحقق دستورات و منویات ابلاغ‌شده از سوی رهبری نظام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبتنی بر سیاست‌های کلی سلامت، سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست‌های کلی نظام اداری است که به‌منظور دستیابی به اهداف کلان و تحقق مأموریت بیمارستان توسط تیم مدیریت اجرایی تدوین و به اطلاع ذینفعان کلیدی می‌رسد.

سیاست‌های اصلی بیمارستان و پیش‌بینی راهکارهای کلان، چارچوب برنامه‌ریزی‌های تیم مدیریت اجرایی و هدایتگر برنامه‌ها و رفتار سازمانی بوده و بدین شرح می‌باشد.

سیاست‌های بیمارستان

ذینفعان کلیدی

جلب رضایت و مشارکت ذینفعان کلیدی (بیماران/همراهان،  کارکنان، بیمه‌های طرف قرارداد و ...)

بیماران، همراهان، مراجعین، کارکنان، سازمان‌های بیمه‌گر، امور مالی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

ارتقای ایمنی بیمار، مدیریت خطا، خطر و بهبود مستمر کیفیت خدمات

بیماران، همراهان، مراجعین و کارکنان

تأمین نیروی انسانی موردنیاز بر اساس صلاحیت و شرایط احراز مبتنی بر قوانین و سیاست‌های وزارت متبوع

تیم مدیریت اجرایی بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت توسعه دانشگاه، کارکنان و  بیماران

جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین، تأمین‌کنندگان مالی، سازمان‌های مرتبط و ...

سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین، کارکنان مرکز، بیماران و حیات امنا

توجه به رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت انضباط مالی و افزایش بهره‌وری با تعریف و تولید بسته‌های خدمتی نوین و حذف  اقدامات زائد و هزینه‌های غیرضروری در چرخه معاینه، تشخیص بیماری تا درمان برای بیماران

تیم اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانی،کارکنان،  بیماران،  پیمانکاران و سازمان‌های بیمه‌گر

 

ترویج فرهنگ نتیجه گرایی با تکیه بر خرد جمعی و  مشارکت گروهی در جهت بهبود مستمر فرایندها با اولویت‌بخشی به ایمنی بیمار

تیم مدیریت اجرایی بیمارستان، بیماران و کارکنان

ارتقای فرهنگ سازمانی متناسب با ارزش‌های اسلامی، اخلاق  پزشکی و آداب حرفه‌ای به‌منظور تربیت و توانمندسازی کارکنان و  ایجاد ارتباط اثربخش بین فردی و سازمانی در کارکنان و تعامل سازنده و مؤثر با مردم

تیم مدیریت اجرایی بیمارستان و کمیته اخلاق بیمارستان، بیماران و کارکنان

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی 

ارائه خدمات پژوهشی مرتبط با حوزه های مختلف علوم پزشکی و سلامت در راستای کاهش مشکلات بهداشتی شهر

اعضاء هیئت علمی، متخصصین، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

ماموریت، چشم انداز، سیاستها