گروه روانپزشکی
در این صفحه میخوانید:
رسالت، چشم انداز، اهداف آموزشی پژوهشی گروه روانپزشکی (کلیک فرمایید)
فرایند انتخاب مدیر گروه (کلیک فرمایید)
متخصصین و اعضاء هیئت علمی گروه روانپزشکی
برنامه کارآموزی بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
برنامه کارورزی بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
برنامه درمانگاه آموزشی روانپزشکی (کلیک فرمایید)
بلوپرینت بخش روانپزشکی (کلیک فرمایید)
فرایند آموزشی کارآموزی پزشکی (کلیک فرمایید)
معرفی
بخش روانپزشکی، سال 1375 از بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به بیمارستان مرادی منتقل و بصورت یک بخش مستقل با 12 تخت شروع به کار نمود. در سال 1387، با کمک خیر بزرگوار، مرحوم محمدمهدی کارآموز، بخش جدید با مساحت 460 متر مربع احداث گردید و هم اکنون با 14 تخت فعال به عنوان روانپزشکی زنان ارائه خدمت مینماید.
خدمات قابل ارائه: بستری و درمان، کاردرمانی، الکتروشوک درمانی، مشاوره روانشناسی
رسالت، چشم انداز، اهداف آموزشی پژوهشی گروه روانپزشکی
گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قصد آن را دارد تا با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی مرتبط به دانشجویان علوم پزشکی و تربیت پزشکان عالم و توانمند در عرصههای مربوطه و نیز با ارتقاء استانداردهای آموزشی و پژوهشی خود به سطح ایده آلی از آموزش و پژوهش با رویکرد طب پزشکی برسد...
متخصصین و اعضاء هیئت علمی گروه روانپزشکی
دکتر پروین آقا محمد حسنی: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
سمت: مدیر گروه روانپزشکی
اطلاعات تماس: 34260080-034، dr.hasani@rums.ac.ir
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به مقالات کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
شرح وظایف مدیر گروه
- ابلاغ برنامههای اجرایی و تکالیف عمومی اعضاء هیئت علمی
- تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی
- تجدیدنظر مستمر در برنامهها
- تشکیل و اداره جلسات شورای گروه
- ابلاغ بخشنامهها و آییننامهها
- پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده
- انجام کلیه مکاتبات رسمی گروه
- ارزیابی کار ماهانه کارشناسان و اعضاء هیئت علمی گروه آموزشی
دکتر محمدرضا میرزابیگی: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کلیک فرمایید.
دکتر فاطمه اناری دخت: بورد تخصصی روانپزشکی
رتبه علمی: استادیار
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر مریم ترابی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: ضریب K
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان مامایی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر علی بمانی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: استخدام رسمی، حق التدریس
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید
برای دسترسی به طرح درس کارورزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر محمد ناظر: دکترای روانشناسی عمومی
رتبه علمی: استادیار
سمت: معاون آموزشی پژوهشی بیمارستان
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانپزشکی کارورزی روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانپزشکی کارآموزی روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس روانشناسی کلیک فرمایید.
دکتر سیده شاهیده شفیعی: بورد تخصصی روانپزشکی
نحوه همکاری: استخدام رسمی، حق التدریس
برای مشاهده CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس مقدمات روانپزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
دکتر فاطمه حسینی: متخصص روانپزشکی
نحوه همکاری: ضریب K
برای دسترسی به CV کلیک فرمایید.
برای دسترسی به صفحه شخصی در سامانه علم سنجی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارورزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس کارآموزی پزشکی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان مامایی کلیک فرمایید.
برای دسترسی به طرح درس بیماریهای روانپزشکی برای دانشجویان دندانپزشکی کلیک فرمایید.
روز تدریس |
استاد |
ساعت |
مبحث |
شنبه (2 جلسه) |
دکتر لیلی پورحسینعلی |
10-8 |
|
شنبه (2 جلسه) |
دکتر محمد ناظر |
10-8 |
|
یکشنبه (3 جلسه) |
دکتر فاطمه اناری دخت |
10-8 |
|
یکشنبه (1 جلسه) |
دکتر پروین آقا محمد حسنی |
10-8 |
|
دوشنبه (4 جلسه) |
دکتر سیده شاهیده شفیعی |
10-8 |
|
سهشنبه |
روتیشن اساتید |
|
|
سهشنبه (4 جلسه) |
دکتر بمانی |
10-8 |
|
چهارشنبه (4 جلسه) |
دکتر مریم ترابی |
10-8 |
|
هفته اول دوره |
دکتر فاطمه حسینی |
9-8 |
|
در پایان هر دوره، آخرین روز بخش، امتحان کارآموزان بصورت کتبی برگزار میگردد. اخذ یک شرح حال 1 نمره و حضور منظم در بخش نیز 1نمره دارد که در صورت عدم کسب این نمرات، از نمره نهایی کسر خواهد شد. غیبت بیش از یک جلسه منجر به حذف بخش خواهد شد.
امتحان پایان دوره کارورزان بصورت شفاهی خواهد بود
برنامه درمانگاه آموزشی روانپزشکی
روزهای هفته |
روانپزشکی |
شنبه |
دکتر لیلا پورحسینعلی |
یکشنبه |
دکتر فاطمه اناری دخت |
دوشنبه |
دکتر سیده شاهیده شفیعی |
سه شنبه |
دکتر فاطمه حسینی |
چهارشنبه |
دکتر مریم ترابی |
عناوین درسی مقدمات روانپزشکی
ردیف |
موضوع |
استاد |
1 |
کلیات روانپزشکی |
خانم دکتر آقامحمدحسنی |
2 |
سمیولوژی |
خانم دکتر آقامحمدحسنی |
3 |
اختلالات اضطرابی |
خانم دکتر شفیعی |
4 |
افسردگی |
خانم دکتر ترابی |
5 |
سوماتوفرم |
آقای دکتر بمانی |
6 |
شرح حال روانپزشکی |
اقای دکتر ناظر |
برنامه درسی بیماریهای روانپزشکی
بلوپرینت بخش روانپزشکی
برای دانلود بلوپرینت بخش روانپزشکی کلیک فرمایید
فرایند آموزشی کارآموزان پزشکی
عنوان فرایند: فرایند ارتقا و افزایش توانمندی کارآموزی دانشجویان پزشکی
مجری: گروه روانپزشکی
دانشجویان: مقطع کارآموزی پزشکی
ضرورت انجام فرایند: توانمندسازی برنامه کارآموزی دانشجویان پزشکی در جهت افزایش مهارتهای علمی و عملی، ایجاد تفکر خالق و توانایی حل مسئله بر اساس استانداردها و دانش پزشکی
اهداف: فعالیت دانشجویان پزشکی بر اساس اهداف ذیل تعیین میگردد:
الف) فعالیت تشخیصی-درمانی شامل:
- جمعآوری اطلاعات کافی و لازم با توجه به ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی
- مشخص کردن مشکلات عینی و ذهنی مددجو
- ارائه تشخیص پزشکی بر اساس DSM-5
- تعیین هدف و برنامهریزی
- بیان برنامه درمان بهصورت همهجانبه
ب) فعالیت آموزش به بیمار: طرح و اجرای یک برنامه آموزشی بر اساس فرایند آموزش به بیمار که شامل:
- تعیین نیازهای آموزشی بیمار در زمینه دارو، تغذیه، حرکت و....
- تعیین نیازهای آموزشی و تهیه پمفلت و فیلم آموزشی
- ارزشیابی برنامه آموزشی با توجه به اهداف تعیینشده
ج- فعالیت پژوهشی و آموزشی: انجام مطالعه مستمر بر اساس سرفصلهای دروس کارآموزی شامل:
- جستجو در سایتهای علمی معرفیشده توسط استاد
- اخذ یک شرححال کامل روانپزشکی از یک بیمار
روش اجرا:
افراد شرکتکننده در فرایند آموزشی کارآموزی:
1-مدیر گروه:
- تدوین برنامه کارآموزی
- تعیین اساتید بالینی کارآموزی
2-اساتید بالینی (اعضا هیئت علمی گروه روانپزشکی)
- تدوین طرح درس کارآموزی
- تقسیمکار برنامههای آموزشی دانشجویان بر اساس تجربه و تخصص
- برگزاری یک جلسه توجیهی با دانشجویان جهت ارائه طرح درس و تعیین خطمشیهای قانونی و آموزشی در زمینه کارآموزی
- نظارت بر کار بالینی و مشارکت در امر یادگیری دانشجویان بر اساس اهداف طرح درس
- بررسی تکالیف و وظایف محول شده در پایان کارآموزی در هر بخش
- ارزشیابی گروهی پایانترم دانشجویان بر اساس اهداف تعیینشده
3- سرپرستاران و پرسنل پرستاری شاغل در بخش ....
- نظارت بر ورود و خروج دانشجویان در بخش
- اعلام هرگونه تخطی از مقررات آموزشی دانشجویان به اساتید بالینی
- تعیین برنامه فعالیتهای لازم برای دانشجویان
- مشارکت در ارزشیابی پایانترم دانشجویان با اساتید بالینی
نتیجه و ارزشیابی:
- دستیابی به اهداف تعیینشده
- استقلال کاری دانشجویان پزشکی
- ایجاد انگیزه برای دانشجویان پزشکی
- رضایت دانشجویان از نحوه عملکرد برنامه و پیشرفت علمی و عملی
- هماهنگی بیشتر درون بخش بین پرسنل پرستاری، دانشجویان و اساتید
- ارتقاء سطح رضایتمندی بیماران و همراهان
- کاهش خطاهای پزشکی
برای دانلود فرآیند آموزشی کلیک فرمایید
فرمها و آیین نامه ها
فرمهای ویژه فولتایمی
جدول فعالیتهای پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
پروتکل تشخیص و درمان پارکینسون
/uploads/46/طرح درس دکتر سرکوهی.pdf
روانپزشکی
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: