« منشور اخلاقی سازمان»
1- به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
2- نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود.
3- راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد. و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
4- فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
5- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی, جنسی, خویشاوندی, مذهبی و ...) صورت گیرد.
6- به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
7- اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب, به همکاران ارائه گردد.
8- انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
9- از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه, سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
10- در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف با وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
11- فعالیت ها زمانگذاری شود و براساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
12- فعالیت ها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سلیقه کارکنان یا مدیران
13- از شایعه سازی, تهمت, غیبت, خیرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.
14- راز دار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
15- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
16- از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
17- تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم استقرار یابند, به نحوی که در زمالن مورد نظر به راحتی دردسترس باشند.
18- حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
19- از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
20- سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
21- از اختیارات و قدرت سازمان استفاده صحیح صورت گیرد.
22- اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.
23- نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولین داشته باشد.
24- قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود.
25- از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند, خودداری شود. |